مرکز جامع توانبخشی ایران یکی از پیشگامان ارائه خدمات کاردرمانی و گفتاردرمانی آنلاین در عرصه توانبخشی است ، خدمات آنلاین ما به قبل از دوران اپیدمی کووید 19 و کرونا بر میگردد ، ما در این زمینه از متخصصینی بهره میگیریم که چندین سال است که در خدمات غیرحضوری توانبخشی تجربه بالایی دارند.

 

 

گفتاردرمانی و کاردرمانی برای همه سنین مناسب است و نیازهای منحصر به فرد هر فرد را برآورده می کند. در این مقاله ، درمورد مزایای گفتاردرمانی و کاردرمانی آنلاین صحبت خواهیم کرد و بررسی خواهیم کرد که چگونه می تواند در دستیابی به موفقیت برای شما یا عزیزان تان کمک کننده باشد.

گفتاردرمانی آنلاین و کاردرمانی آنلاین چیست؟

گفتاردرمانی آنلاین و کاردرمانی آنلاین از جمله خدماتی هستند که از شبکه ویدئویی و از راه دور به صورت اینترنتی انجام میشود . خدمات گفتاردرمانی و کاردرمانی آنلاین به صورت کاملا غیر حضوری است و مخاطبین از طریق اتصال آنلاین اینترنتی میتوانند به راحتی از خانه ، دفتر ، مهد کودک ویا  مدرسه به درمانگر متخصص متصل شوند. گفتاردرمانی و کاردرمانی آنلاین ، دسترسی آسان تر همراه با انعطاف پذیری بیشتری را ارائه می دهد و به بیماران قدرت انتخابی برای دسترسی به خدمات با کیفیت بالا در هر نقطه از محل زندگیشان را می دهد. گفتاردرمانی و کاردرمانی آنلاین برای همه سنین مناسب است و افراد می توانند به راحتی از خانه های خود پشتیبانی شوند و با درمانگران ارتباط برقرار کنند. گفتاردرمانی و کاردرمانی آنلاین به شما یا فرزندتان امکان می دهد تا در یک محیط آشنا و راحت به متخصصان دسترسی داشته باشید.

خدمات کاردرمانی و گفتاردرمانی آنلاین قبل از اپیدمی کرونا هم وجود داشته است اما پس از آن بیشتر شناخته شد. این نوآوری به افراد این امکان را می دهد که در محل کار یا خانه یا هر محیط دیگری به جلسات درمان دسترسی داشته باشند. همچنین می توانید جلسات ضبط شده را دوباره بازبینی کنید و جلسات و مهارت هایی که در طول جلسه درمان آموزش داده شده را مرور کنید.

جلسات آنلاین از طریق اینترنت و معمولا به صورت زنده برگزار میشود و کاربرگ ها و تمرینات میتواند از طریق واتس آپ ارسال شود.


 روند پذیرش خدمات آنلاین ما به چه صورت است؟

در ابتدا نوبت دهی به صورت آنلاین یا تلفنی صورت میگیرد و سپس در موعد مقرر یک مشاوره کامل در خصوص کودک با والدین انجام میشود در این جلسه سن ، جنس ، توانایی های پایه ،علاقمندیهای او ، شرایط جسمی ، تعامل با دیگران ، مشکلات جانبی و یا وجود بیماریهای دیگر و غیره بررسی میشود و نهایتا یک گفتگوی دوستانه در صورت امکان با کودک برقرار میشود. سپس برنامه درمانی کودک بر اساس مشکلات او طراحی میشود. در جلسات آنلاین ، بیماران با گفتاردرمانگران و کاردرمانگران معتبر کار می کنند. بیماران یا خانوده هایشان می توانند قبل از ثبت نام اعتبار درمانگران را از طریق کد نظام پزشکی در سایت نظام پزشکی کشور بررسی کنند.

تعداد جلسات هفتگی مورد نیاز هم در همان جلسه اول به شما اعلام میگردد.

 گفتاردرمانی و کاردرمانی آنلاین برای چه کودکانی مناسب است؟

درمان آنلاین یک انتخاب بجا برای کسانی است که به دلایلی نظیر کرونا ، مسافرت ، دوری مسافت و عدم دسترسی به کلینیک نمیتوانند مراجعه حضوری داشتنه باشند.  با این حال این نکته را باید در نظر داشت که گفتاردرمانی و کاردرمانی آنلاین  برای همه مناسب نیست چرا که با توجه به نوع بیماری و یا سن کودک می تواند ناکارآمد باشد . در این مواقع خدمات آنلاین بیشتر به صورت مشاوره به والدین انجام میشود.

خانواده ها می توانند از طریق گفتاردرمانی آنلاین موارد زیر را پیگیری کنند:

  • مشکل در ارتباطات اجتماعی
  • تاخیر گفتار
  • اپراکسی
  • مشکلات درک و گفتار
  • مشکلات تلفظی
  • اختلالات یادگیری
  • تاخیر شناختی
  • اوتیسم
  • مشکلات خواندن و نوشتن

خانواده ها می توانند با کاردرمانی آنلاین به اهداف زیر دست یابند:

  • کمک به رشد یک سری فعالیت های روتین و مستقل برای بیماران
  • آموزش به مراقبان بیمار در مورد چگونگی کمک به بیمار
  • کمک به یادگیری درمورد نحوه استفاده از فناوری کمکی برای بیماران
  • آموزش روش های جدید به بیماران برای انجام کارهای روزانه
  • ایجاد برنامه های درمانی ویژه برای هر بیمار

چطور میتوانم برای گفتاردرمانی و کاردرمانی آنلاین نوبت بگیرم؟

از دو روش زیر میتوانید اقدام به اخذ نوبت کنید:

سامانه رزرو آنلاین اینترنتی 24 ساعته

تماس با 10 24 24 88

بخشی از کلیپ گفتاردرمانی آنلاین موسسه ایران

 

نقش والدین در خدمات آنلاین چیست؟

والدین می توانند در خلال جلسات آنلاین کودک خود را همراهی و کمک کنند و در خصوص مشکلات احتمالی فنی حتما باید حضور داشته باشند.همچنین برخی از آموزش های آنلاین هم مختص والدین می باشد. گفتاردرمانی آنلاین فرصتی بی نظیر برای خانواده ها فراهم می کند تا هم پدر و هم مادر در جلسات درمان و تمرین منظم در خانه برای پیشرفت فرزند خود مشارکت داشته باشند. انجام درمان آنلاین در خانه ، مشارکت والدین و مراقبان را در جلسات درمان آسان تر می کند و می توانند در جلسات درمان به طور فعال حضور یابند. این سطح از درگیری والدین ، عامل مهمی برای رسیدن به نتایج سریع تر و مؤثرتر است.

در طول درمان ، گفتاردرمان به کودک شما کمک می کند و پشتیبانی مداوم را به فرزند شما و کل خانواده ارائه می دهد. این کمک می کند تا زمانی که اطمینان حاصل شود که مهارت های ایجاد شده در طول درمان ، در زندگی روزمره هم استفاده می شود ادامه می یابد. رویکردهای درمانی که برای هر فرد در نظر گرفته می شود با توجه به نیازهایش متفاوت است. این رویکردها مبتنی بر شواهد علمی و بر پایه علم هستند و خانواده را به مشارکت در روند درمان برای کسب نتایج بهتر ، تشویق می کنند.

گفتاردرمانی و کاردرمانی آنلاین ارتباطات و همکاری شدید بین خانواده ها ، معلمان و درمانگران را تشویق می کند. با به اشتراک گذاشتن عکس ها و فیلم های پیشرفت کودک ، خانواده ها می توانند یک سیستم پشتیبانی گسترده تری را برای فرزندان خود ایجاد کنند. در نتیجه ، خانواده ها و معلمان می توانند پشتیبانی بیشتری را در خانه و کلاس ارائه دهند و این کار را برای کودکان آسان تر می کنند تا بتوانند مهارت های جدید خود را در زندگی روزمره اعمال کنند.

مزیت های گفتاردرمانی و کاردرمانی آنلاین چیست؟

در کنار نقاط ضعفی که این سیستم آنلاین در مقایسه با حضوری دارد اما خوسبختانه امتیازاتی برای این سیستم وجود دارد که شامل موارد زیر است:

  • حس آرامش کودک با توجه به موقعیت در خانه بودن
  • عدم وجود موانع مسافتی و شرایط آب و هوایی
  • برنامه ریزی انعطاف پذیر
  • درگیری والدین در درمان آنلاین
  • ایجاد برخی انگیزش های سمعی و بصری
  • کاهش اضطراب
  • حذف هزینه های تردد
  • دسترسی به ابزارها و اسباب بازی های خانگی

همچنین سیستم آموزشی آنلاین هم میتواند معایبی داشته باشد از جمله مشکلات فنی و مشکل بودن ارتباط با کودکانی که دچار کم شنوایی یا بیش فعالی هستند.

مواردی که باید قبل از انتخاب گفتاردرمانی و کاردرمانی آنلاین در نظر بگیرید

در حالی که ما در مورد فواید گفتاردرمانی و کاردرمانی آنلاین صحبت کردیم ، باید چند مورد را نیز مطرح کنیم. این که یک تلفن هوشمند یا لپ تاپ بدون اشکال در دسترس داشته باشید و این را هم در نظر بگیرید که ممکن است به دلیل قطعی اینترنت ، وقفه ای در طول درمان داشته باشید و در حالی که با درمانگر در ارتباط هستید ، با مشکل قطعی اتصال روبرو شوید. همچنین ، اگر شما یا فرزندتان دارای اختلال در شنوایی هستید ، ممکن است درمان آنلاین برای شما یک چالش باشد. گفتار درمانی و کاردرمانی آنلاین و آفلاین (حضوری) ، جوانب مثبت و منفی خود را دارند. هر دو می توانند به شما یا فرزندتان در مقابله با اختلالات گفتاری و ارتباطی و جسمی حرکتی کمک کنند. این شما هستید که با توجه به نکات مثبت و منفی هر کدام از روش های درمان ، می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید.

قبل از انتخاب می توانید با یک گفتاردرمانگر و کاردرمانگر در مورد مزایا و معایب نوع درمان و شرایط خود و کودک تان صحبت کنید و سپس تصمیم بگیرید.

  برای کاردرمانی و گفتاردرمانی آنلاین چه امکاناتی نیاز است؟

برای گفتار درمانی یا کار درمانی آنلاین  تجهیزات زیر لازم است:
- لب تاب یا گوشی هوشمند
- اتصال اینترنت پرسرعت

برای کیفیت بهتر جلسات کاردرمانی و گفتاردرمانی آنلاین بهتر است نکات زیر رعایت شود:
- هدفون , میکروفون
- نور مناسب
- محیطی آرام و بی سر و صدا

تعرفه گفتاردرمانی و کاردرمانی آنلاین به چه صورت است؟

در مرکز جامع توانبخشی ایران هم به مانند سایر کلینیک ها ، تعرفه کاردرمانی و گفتاردرمانی آنلاین همانند خدمات حضوری و بر اساس نرخ مصوبه سازمان نظام پزشکی ایران میباشد.

آیا گفتار درمانی و کاردرمانی آنلاین شامل خدمات بیمه ها میشوند؟

با توجه به عدم تحت پوشش گرفتن خدمات گفتاردرمانی و کاردرمانی حضوری توسط بیمه های پایه نظیر تامین اجتماعی و خدمات درمانی ، خدمات آنلاین هم از این امر مستثنی نیستند اما در صورت پوشش بیمه های مکمل ، خدمات آنلاین هم میتوانند از کلینیک های مجاز رسید و فاکتور دریافت کنند.

آیا شهرستانی ها و ایرانی های مقیم خارج از کشور میتوانند از خدمات آنلاین کاردرمانی و گفتاردرمانی بهرمند شوند؟

پاسخ مثبت است و با توجه به ارائه اینترنتی خدمات ، عزیزان ساکن شهرستانها  و ایرانیان مقیم خارج هم میتوانند در سامانه نوبت دهی آنلاین ما  بهترین متخصصین آنلاین ما را انتخاب کنند . لازم به ذکر است که جهت انجام امور بیمه های تکمیلی ، فاکتور های رسمی مربوطه به آدرس شهرستانی ها پست میگردد.

لیست مراکز کاردرمانی و گفتاردرمانی  آنلاین ایران

جهت مشاهده لیست معتبرترین مراکز کاردرمانی و گفتاردرمانی آنلاین میتوانید به بزرگترین بانک اطلاعاتی توانبخشی کشور مراجعه کنید.

در این بانک اطلاعاتی لیست تمامی کلینیک های کاردرمانی و گفتاردرمانی آنلاین و غیر حضوری به همراه آدرس سایت و تلفن درج شده است .