حدود ۵۰ سال است که از معرفی بیماری اوتیسم می گذرد تا به حال دانشمندان زیادی در این خصوص تحقیقات گسترده‌ای داشتند و هر سال ابعاد تازه‌ای از این بیماری را به ما معرفی کرد اما هنوز هم بن بست

های زیادی در زمینه ی علل پیدایش بیماری اوتیسم وجود دارد که ما هنوز نتوانستیم دلیل قانع کننده برای وجود این بیماری پیدا کنید با این حال بیماری اوتیسم مرهون تلاش های تعداد زیادی از میباشد در این مقاله تلاش کردیم تا به صورت جدول گونه، تاریخچه‌ای از بیماری را برای شما درج کنیم.

 
 سال 1908: کلمه اوتیسم به زیر مجموعه ای از بیماران اسکیزوفرنی اطلاق می شد در خود فرو می رفتند.
 
 سال 1943: روانپزشک کودک آمریکایی لئو کانر، مقاله ای را منتشر کرد که وضعیت11 کودک را توصیف می کرد که بسیار باهوش بودند، اما تمایل به تنها بودن و رفتارهای تکراری و وسواس گونه داشتند. او بعدها نام وضعیت آنها را "اوتیسم اوایل کودکی" نامید.
 
 سال 1944: یک دانشمند آلمانی به نام هانس اسپرگر شکل "خفیف" اوتیسم را که در حال حاضر به عنوان سندرم اسپرگر شناخته شده است را معرفی کرد. مواردی را که وی گزارش داد شامل پسرانی بودند که بسیار باهوش بودند، اما مشکل تعاملات اجتماعی و توجه افراطی و وسواس گونه خاص داشتند.
 
 سال 1967: فرضیه ای که «فرضیه مادران بی‌روح» نام دارد، مطرح شد این فرضیه می‌گوید مادران سردی که به درستی از کودکانشان مراقبت نمی‌کنند، سبب اوتیسم می‌شوند. متخصصان معتقدند، مطرح شدن این فرضیه در تاریخ روان‌شناسی، شرم‌آور است و اگرچه در سال 1980 میلادی رد شده است، مطرح بودن آن در3 دهه، سایه سنگینی بر مطالعات روان‌شناسی درخصوص اوتیسم انداخته است.
 
 سال 1977: دانشمندان اوتیسم بدلیل شرایط بیولوژیکی و ژنتیکی که در مغز رخ میدهد اتفاق می افتد.
 
 سال 1980: برای نخستین بار "اوتسیم کودکی" وارد لیست اطلاعات بیماریها DSM شد. و رسماً از اسکیزوفرنیای کودکی جدا شد.
 
 سال 1981: لفظ "سندرم آسپرگر" به صورت عمومی استفاده شد.
 
 سال 1987: DSM نام "اختلال اوتیسم" را جایگزین "اوتیسم کودکی" کرد. و چک لیستی برای تشخیص این اختلال ارائه داد. برخی روانشناسان مطالعاتی را شروع کردند که چگونه رفتار درمانی می تواند به کودکان اوتیسمی کمک کند.
 
 سال 1988: فیلم "مرد بارانی" منتشر شد. در این فیلم داستین هافمن نقش یک فرد اوتیسمی را اجرا می کرد که می توانست محاسبات زیادی را در مغز خود انجام دهد. این فیلم تاثیر بسزایی در آگاهی عمومی از اختلال اوتیسم داشت.
 
 سال 1991: برخی کشور ها مجموعه آموزشی ویژه برای اوتیسم ارائه دادند.
 
 سال 1994: سندرم آسپرگر به DSM اضافه شد. طیف اوتیسم گسترده تر شد و موارد خفیف تر مانند افرادی با عملکرد بسیار بالا را شامل شد.
 
 سال 1998: یک مطالعه در مجله لانست منتشر شد که نشان می دهد که واکسن سرخک، اوریون، سرخجه (MMR) باعث اوتیسم می شود. این یافته به سرعت رد شد.
 
 سال 2000: به دلیل ترس عمومی نقش واکسناسیون در بروز اوتیسم، تولید کنندگان واکسن ماده تیومرسال (یک نگه دارنده مبتنی بر جیوه) را از واکسن های کودکان حذف کردند. اگر چه نظریه ارتباط واکسن و اوتیسم کاملا رد شده بود.
 
 سال 2009: مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها CDE بر آورد کرد از هر 110 کودک 1 کودک در طیف اوتیسم قرار دارد.
 
 سال 2013: سندرم آسپرگر به عنوان یک اختلال جداگانه از DSM حذف شد، DSM همه زیر مجموعه های اوتیسم را در یک اختلال به نام "اختلال طیف اوتیسم (ASD)" قرار داد، که سندرم آسپرگر را نیز شامل می شود.
 
در صورت تمایل به مشاوره و اطلاعات بیشتر در زمینه بیماری اوتیسم با ما تماس بگیرید 02188242410
 
تحقیقات در مورد اوتیسم تاریخچه اوتیسم