كودك: الف ر      تاريخ تولد: 18/02/90     تاريخ اجراي ارزيابي:26/03/92

 سن تقويمي : 2 سال و 1 ماه ئو 8 روز

 بر اساس سن ارزيابي آدرين آكرز از نظر آموزشي توانايي كودك 4 ساله را داشته البته در ضمن بر اساس همين ارزيابي  يكسري نقاط ضعف در اين جدول آموزشي تا سن 4 سالگي وجود دارد كه نياز به كار داشته.

 اين نقاط شامل :

 در سن 2 سالگي مي بايست يكسري حيوانات ، ميوه ها ، اشياء ، پوشاك و... (كارتهاي ديد آموز) را بشناسد و نام ببرد.

 بتواند صداي حيوانات را با تصوير آن جور كند.

 کودک نياز به مهارت بيشتري در اين 2 تمرين دارد.

 در سن 3 سالگي مهارت بازي با خمير كه بتوان اشكال ساده را بسازد.

 پازل 2 قسمتي را در كنار هم قرار دهد.

 در سن 4 سالگي بايد مهارت در ترسيم را داشته باشد.

 با توجه به ارزيابي به عمل آمده از آکودک ايشان داراي حافظه شنيداري نسبتا خوبي است و مي تواند 3 عدد متوالي را بلا فاصله بعد از شما تكرار كند وبا توجه به گفته هاي والدين حافظه وي در حفظ كردن شعر و لغات خوب است.

 از قدرت يادگيري خوبي برخوردار است و سريع مطلب را دريافت كرده و در ذهن تجزيه و تحليل مي كند و با دقت پاسخ مي دهد.تقريبا ميتوان گفت نسبت به سن خود 2 سال جلوتر است . در صورتيكه صورتي كه روي نقاط ضعف كار شود.البته ناگفته نماند كه همان طور كه در مشاوره به والدين او نيز گفته شده مي بايست يك سال  و نيم ديگر براي ارزيابي و تست هوش اقدام نمايد. تا بتوان هدفمند روي توانايي ها و نقاط ضعف آرشيدا كار كرد.

 مواردي كه در رفتار و عملكرد کودک مشاهده شده و نياز به كار دارد:

 *عدم مسئوليت پذيري اوست كه به مرور مي بايست به او آموزش داده شود /در اين زمينه والدين مي توانند از كتاب هاي كمك آموزشي و رفتاري با كودك خود استفاده كنند.

 تمركز و دقت و توجه وي بالا رود .

 کودک به دليل در اختيار داشتن اسباب بازي هاي بسيار زيا هدفمند با يك وسيله بازي نمي كند و تمركز كافي نداشته .

 *به والدين توصيه مي شود تمام اسبا ب بازي ها جمعشود و هدفمند با برنامه خاصي هر چند  وقت يكسري از اسباب بازي ها در اختيار وي قرار بگيرد . تا هدفمند با آنها بازي كند و پس از اتمام بازي آنها را جمع كرده و در جاي مخصوص خود قرار دهد.

 *از نظر ارتباط شديد كودك با مادر و نياز عاطفي كه با مادر داشته و مادر شاغل بوده بنابر اين جبران اين قضيه شبها انجام مي شود يعني زمانيكه مي داند مادر با اوست  پس با توجه به شرايطذهني كودك و شاغل بودن مادر مي بايست با دقت بشتري اين وابستگي كم شود كه نياز به زمان داشته .

کلید واژه ها :حافظه شنیداری_ تست هوش _ کاردرمانی ذهنی _ تست وکسلر ، نتيجه تست هوش