یکی از ویژگی های بارز بیماران مبتلا پارکینسون لرزش است و قطعا این امر موجب مشکلاتی حین غذا خوردن میشود قاشق ضد لرزش که به تازگی اختراع شده است میتواند راه حل مناسبی باشد.

با توجه به اینکه حدود 70 درصد از افرادی که با پارکینسون زندگی می کنند، دچار لرزش هستند ،نگه داشتن کارد و چنگال می تواند به یک کار دشوار و خسته کننده تبدیل شود. خوشبختانه، مخترعان راه حل مناسبی  برای به حداقل رساندن مشکلات ناشی از لرزش ارائه کرده‌اند.

قاشق ضد لرزش

شرکت عظیم گوگل، یک محصول کارد و چنگال به نام "Liftware" را تولید کرده است. این محصول با اتصال قاشق و چنگال قابل تعویض و میکروسنسورهایی که حرکت را شناسایی می کند، میتواند که با شناسایی حرکات اضافی، 70 درصدلرزش ها را کنترل کند. 

آنوپام پاتاك مجري اين طرح گفت : با شناسايي چگونگي ساخت سخت افزارها يبسيار كوچك براي لغو لرزش هاي انساني ، دريافتيم اين شيوه مي تواند كاربرد مطلوبي براي فناوري لغو فعال باشد .

 كاربر هرچه دست خود را بلرزاند قاشق life ware ثبات خود را حفظ مي كند .در اين قاشق از حسگرهايي براي تشخيص حركت استفاده شده كه تمايز بين لرزش هاي ناخواسته و حركات عمدي مانند بلند كردن قاشق به سوي دهان را شناسايي مي كند . موتورهاي تعبيه شده در دسته اين قاشق لرزش هاي افقي و عمودي را از بين مي برد .

 اين قاشق ها ماه سپتامبر براي فروش به بازار عرضه مي ش.د . بيماري پاركينسون يك بيماري دستگاه عصبي مركزي در بزرگسالان است.

کلید واژه ها :پارکینسون _درمان لرزش دست ، مشکلات پارکینسون در غذا خوردن

 

خرید از دیجی کالا