آیا اسپایدر کیج تراپی برای کودکان سی پی مفید است؟

از خود می پرسید که آیا اسپایدر کیج تراپی می تواند برای کودک سی پی شما مفید باشد؟


نگران نباشید، اسپایدر کیج تراپی هیچ ارتباطی به درمان با عنکبوت های واقعی ندارد. به این روش درمانی اسپایدر کیج تراپی می گویند؛ زیرا شامل اتصال به شبکه ای از طناب های بانجی می باشد. همچنین این یک نام مخفف مناسب برای نام کامل روش درمانی می باشد: برنامه تقویتی برای تمرینات و فعالیت‌های تکاملی فشرده برای رسیدن به توانایی سلامتی.

در این مطلب توضیح خواهیم داد که اسپایدر کیج تراپی به چه معناست و چگونه می تواند به کودکان سی پی کمک کند تا عملکرد حرکتی خود را بهبود بخشند.

اسپایدر کیج تراپی برای کودکان سی پی به چه معناست؟

اسپایدر کیج تراپی یک روش فعال درمانی است که هم در درمان های جسمی و هم در کاردرمانی برای کودکان فلج مغزی استفاده می شود.

این روش درمانی شامل قرار دادن کودک در وسط پکیج جامع تمرین‌درمانی universal exercise unit می باشد؛

در حالی که کودک یک کمربند یا لباس مخصوص( لباس فضایی) را می پوشد که به چندین طناب بانجی الاستیکی با سطوح مقاومت متفاوت متصل شده اند. این روش به جدا کردن حرکات عضلات کودک کمک می کند تا درمانگر بتواند بر روی تقویت عضلاتی که کمتر استفاده می شوند کار کند. طناب‌های بانجی پشتیبانی بسیار پویایی را برای کودکان فراهم می کنند و به کودکانی که معمولاً نمی‌توانند بدون کمک قابل توجه ای بایستند، این امکان را می‌دهد تا بدون نگرانی از افتادن یا آسیب دیدن، تمرینات درمانی را در حالت ایستاده انجام دهند.

از آن جایی که کنترل حرکتی کودک بهبود می یابد؛ درمانگران می توانند با تنظیم طناب های بانجی، وزنی را که کودک تحمل می کند را کنترل کنند. طناب‌های بانجی را می توان از جهات مختلف در اسپایدرکیج متصل کرد و کودک را به حالت ایستاده نگه داشت؛ بنابراین اسپایدر کیج تراپی جایگزین دست‌های حداکثر ۳ درمانگر خواهد شد!

یک کاردرمانگر با تجربه کودک شما را از طریق تمرینات مختلف مناسب تقویت عضلانی و تغییر وزن راهنمایی می کند تا حرکات فعال در او تقویت شوند.

اسپایدر کیج تراپی می تواند در تمرین و تقویت موارد زیر  به کودکان فلج مغزی کمک کند:

* ایستان

* نشستن

* حفظ تعادل در هنگام تغییر موقعیت

* پریدن

* راه رفتن

* حفظ وضعیت بدنی مناسب

* چهاردرست وپا رفتن

* دو زانو ایستادن

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جلسات کاردرمانی با استفاده از اسپایدر کیج برای کودکان سی پی لطفا با ما تماس بگیرید.

02188242410

نوبت   اینترنتی

مزایای اسپایدرکیج تراپی برای کودکان سی پی:

متخصصان کاردرمانی توانایی های عملکردی کودک سی پی شما را ارزیابی کرده و تعیین می کنند که آیا اسپایدرکیج تراپی روش ایده آلی برای او می باشد یا نه.

به طور کلی، جلسات اسپایدرکیج تراپی بسیار فشرده می باشند. جلسات آن چند ساعت طول کشیده و می بایست چندین بار در طول هفته نیز تکرار شوند.

این مزایا می توانند شامل موارد زیر باشند:

* تقویت عضلات برای جلوگیری از ایجاد آتروفی عضلانی و حمایت از تحرک بیشتر کودک

* افزایش دامنه حرکتی مفاصل

* بهبود تعادل و هماهنگی

* بهبود انعطاف پذیری و افزایش طول عضلات برای کاهش اسپاستیسیتی

* بهبود و پیشرفت نقاط عطف رشدی و تکاملی مانند ایستادن و راه رفتن مستقل

* افزایش استقلال و بهبود کلی تصویر جسمی کودک

* می توان برای کمک به بهبود کنترل حرکتی کودک در هر سطحی تنظیم شد

* افزایش اعتماد به نفس

* تشویق کودک برای امتحان کردن حرکات خود

* بهبود استقلال کودک، زیرا کودک مجبور نیست به شخص دیگری متکی باشد تا او را نگه دارد

با یک اختراع جدید و شگفت انگیز به نام گیت پلیت برای کمک به تعادل کودکان سی پی آشنا شوید

احتمال راه افتادن کودک سی پی خود را پیش بینی کنید 

پوشیدن اختیاری لباس فضایی یا Therasuit در کودکان فلج مغزی:

جلسات اسپایدرکیج تراپی می تواند شامل پوشیدن لباس فضایی نیز باشد.

لباس فضایی یا  Therasuit، برای ارتقای فرم مناسب بدنی و مقابله با تون بالای عضلانی، ارتز را در درمان گنجانده است. به طور کلی، لباس فضایی از جلیقه، شلوارک، زانوبند و کفش مخصوص تشکیل شده است.

این لباس کمک می کند تا درمانگر اطمینان حاصل کند که هنگامی که کودک حرکات را تمرین می کند بدنش در یک راستا قرار دارد.

چرا اسپایدرکیج تراپی برای کودکان سی پی موثر است؟ 

بنابراین چه عاملی اسپایدرکیج تراپی را برای کودکان فلج مغزی موثر می کند؟

نوروپلاستیسیته به توانایی مغز برای تطبیق و تنظیم مجدد خود و سازماندهی مجدد مدارهای عصبی اش اشاره دارد، که می تواند به مغز کمک کند تا عملکردهای آسیب دیده خود را بازیابی کند.

یکی از بهترین روش ها برای تقویت نوروپلاستیسیته، از طریق تکرار بسیار زیاد تمرینات و انجام حرکات و فعالیت‌های چالش برانگیز و معنادار می باشد. هنگامی که شما به طور مداوم یک حرکت را تکرار می کنید، مغز نیاز به آن عملکرد را احساس کرده و در نتیجه، خود را دوباره بازیابی کرده و مسیرهای عصبی هدفمند را تقویت می کند؛ به طوری که هر بار که حرکتی را انجام می دهید، انجام آسان تر و طبیعی تر می شود. 

مغز کودکان دارای سطوح انعطاف پذیری بیشتری نسبت به مغز بزرگسالان می باشد؛ در نتیجه یادگیری حرکات جدید که می توانند جایگزین اختلالات حرکتی شوند را برای آنها آسان تر می کند. هر چه کودک کوچکتر باشد، کمتر احتمال دارد که عادات حرکتی نادرستی را در خود ایجاد کند.

مداخلات درمانی زودهنگام باعث افزایش توانایی بیشتر برای یادگیری حرکات جدید می شود. هرچه کودکان بیشتر هر مهارت یا عملکردی را تمرین کنند، مسیرهای عصبی در مغز که به آن عملکردها مرتبط هستند، قوی تر خواهند شد. بنابراین، اسپایدرکیج تراپی برای کودکان سی پی روش ایده آلی می باشد زیرا فعالیتی پرتکرار، جدید، سرگرم کننده و چالش برانگیز می باشد.

هنگامی که برای اولین بار یک فعالیت را انجام می دهید، مجموعه جدیدی از مسیرهای عصبی در مغز  فعال خواهند شد و هنگامی که یک فعالیت سرگرم کننده و چالش برانگیز باشد، تمایل دارید که بتوانید آن را برای مدت طولانی تری و بدون از دست دادن علاقه تکرار کنید. به علاوه، اسپایدر کیج تراپی کل بدن کودک را درگیر کرده و آن را به یک روش درمانی جامع تر و جذاب تر تبدیل می کند. همچنین، اسپایدر کیج تراپی کودک شما را به انجام تکرار زیاد فعالیت ها تشویق می کند؛ که برای آموزش و تطبیق مغز برای سازگاری ضروری می باشد.

اسپایدر کیج تراپی برای کودکان فلج مغزی: نکات کلیدی 

اسپایدر کیج تراپی برای کودکان سی پی یک روش ایمن از روش های توانبخشی می باشد که به کودک شما اجازه می دهد آزادانه و بدون ترس از افتادن تحرک داشته باشد؛ و با بهبود و افزایش قدرت بدنی، افزایش انعطاف پذیری و افزایش تعادل عضلانی به اصلاح وضعیت بدنی و عدم تعادل عضلات کودک کمک می کند.

در نهایت، اسپایدرکیج تراپی با درگیر نگه داشتن کودک، تحرک را در او تقویت می کند. 

امیدواریم این مطلب به شما در آشنایی با مفهوم اسپایدر کیج تراپی کمک کرده باشد و بهتر متوجه شده باشید که اسپایدر کیج تراپی به چه معناست  و چگونه می تواند به بهبود عملکرد حرکتی در کودکان فلج مغزی کمک کند.

 

ترجمه توسط تیم پژوهشی موسسه ایران

از یک مقاله کامل در مورد اسپایدرکیج و لباس فضایی دیدن فرمایید