اختلالات یادگیری یکی از شایع‌ترین مشکلات در زمینه آموزش های دبستانی و پیش دبستانی کودکان است
بسیاری از والدینی که برای کودکانشان با این مشکلات دست و پنجه نرم می کنند به دنبال راهکار ها و درمانهای قطعی هستند

دانشمندان دانشگاه آكسفورد انگلستان مدعي شده اند كه با شك وارد كردن به مغز با ليزر مي توان توانايي دانش آموزان در يادگيري درس رياضي را تا 3 برابر افزايش داد.

به گزارش ايسنا ، به گفته اين دانشمندان ، شركت كنندگان پس از اين فرايند تا پنج برابر در محاسبه و يادگيري ، سريع تر عمل كردند.آنها در اين آزمايش كه شامل 51 دانش آموز بود ،يك جريان كوچك برق را از مغز نيمي از آنها در زمان يادگيري رياضي عبور دادند. پس از 5 جلسه آن دسته از افرادي كه از اين درمان استفاده كرده بودند ، ميزان بيشتري از دروس را ياد گرفتند و مي توانستند اعداد را در جدول ضرب سريعتر به ياد بياورند . اين دانش آموزان همچنين 30 درصد سريعتر از ديگران محسبه كرده و اين شكاف مهارتي در آزمايشها تا 6 ماه بعد باقي ماند ، به گفته دانشمندان اين درمان بدون درد و غير تهاجمي است. هنوز مشخص نشده كه اين تحريك برقي چهطور عمل مي كند اما اسكن هاي مغزي نشان داده اين درمان عرضه اكسيژن و مواد مغذ يمغز را افزايش ميدهد.