نوروفیدبک یک روش درمانی موثر و غیردارویی برای برخی از اختلالات ناتوان کننده از جمله اوتیسم است.

روش کار نوروفیدبک چیست؟

به طور خلاصه، ما از نقشه‌برداری مغز برای مشخص کردن دقیق شبکه‌ها یا مدارهای عصبی که عملکرد نادرست دارند در مغز استفاده می‌کنیم ، بنابراین علائم اوتیستیک بیمار را ایجاد می‌کنند

سپس برنامه های درمانی نوروفیدبک  را بر اساس یافته‌هایی که در بررسی های اولیه بدست آمده را برای هر بیمار ایجاد میکنیم .  نوروفیدبک نه تنها موثرتر از داروها است ، بلکه بسیار ایمن تر نیز می باشد.

 

 آیا نوروفیربک برای اختلالات طیف اتیسم مفید است؟

 آموزشهای نوروفیربک برای هزاران کودک طیف اتیسم توسط صدها درمانگر استفاده شد. مطالعات زیادی مبنی بر فواید نوروفیربک برای کودکان اتیسم وجود دارد.

 

اولین نکته ای که مادران و پدران اغلب بعد از آغاز آموزشهای نوروفیربک گزارش میدهند چیست؟

 آنها اغلب اذعان دارند که کودکانشان آرامتر شده اند و احساساتشان را بهتر مدیریت و کنترل می کنند و خیلی راحت مشابه قبل گیج  و مبهوت نمی شوند. تغییراتی دیگر را هم گزارش میدهند ولی اصولاً موارد ذکر شده در بالا در ابتدا را ذکر می کنند.

 مطالعات منتشر شده پیشرفت علایم معنا داری را نشان داده است.

 مطالعات نمایانگر این است که نوروفیربک علایم وابسته به اختلال طیف اتیسم (ASD) را کاهش می دهد. مهمترین مطالعه منتشر شده تا کنون شامل 37  کودک اتیستتیک است. این مطالعه توسط آقای دکتر روبرت کوبن ورولوژیت معروف نیویورک و همکارش دکتر لین پادولسکی انجام شده است. این مطالعه به عنوان  " ارزیابی نوروفیربک هدایت شده برای اختلال اتیسم " نامگذاری شد.

 نتایج حاکی از تغیرات رضایت بخشی بود که توسط والدین این گونه کودکان ارائه شده بود آنها معتقد بودند که علایم آتستیکی در کودکانشان کاهش یافته. این علایم در زمینه های گفتار / زبان/ ارتباط/ اجتماعی شدن آنها ،‌آگاهی حسی / شناختی / سلامت فیزیکی / بهداشتی آنها بود.

بخش کاردرمانی تخصصی اوتیسم موسسه ایران با بهره گیری از متبحرترین متخصصین این حوزه آماده همراهی با شماست با ما تماس بگیرید

02188242410

نوبت  اینترنتی

 

چگونه نورورفیربک کمک می کند؟

  نوروفیربک با  استفاده از تکنولوژی بیوفیربک الگوهای جدید و سالمی از مغز را ایجاد می کند. در اختلالت اتیسم. مغز از لحاظ قانونمندی و نظرم دچار مشکل است.

 مطالعات حاکی از این است که افراد ابیسمی در برخی نقاط مغزی شان ارتباطات زیادی دارند ودر برخی مناطق مغزی دیگر شان ارتباط ناقص و ناکاملی دارند.

 نوروفیربک یک راه خیلی موثر از ایجاد و منظم سازی عملکرد های مغزی است . تسهیل پیشرفت در مناطق غیر طبیعی ارتباطات و پیشرفت و بهبود عملکرد مغز علایم کاهش می یابند و نتایج مثبت کلینیکی حاصل شد.

 راهی بهتر برای ایجاد تغییر  در مغز بدون دخالت پزشکی

 پیشرفت های ناشی از نوروفیربک حتی می تواند فراتر برود و منجر به ایجاد و آموزش مدت زمان دوره ای و خلق نتایج ماندگار شود.

 مغز باید یاد بگیرد. وقتی که مغز الگوهای جدید را یاد می گیرد فرد تمایلی به فراموش کردن آنها ندارد (ما اغلب اگر خوب دوچرخه سواری را یاد گرفته باشیم آن را فراموش نمی کنیم ) مداخلات پزشکی و حتی امکانات پزشکی نتایج و فوایدشان اغلب وقتی  درمان متوقف می شود از بین می رود. برخلاف اقدامات پزشکی نوروفیربک عوارض جانبی طولانی مدتی ندارد.

 

پیشرفت های ناشی از نوروفیربک در کودکان اتیسمی شامل موارد زیر است:

 

-        شروع تماس چشمی و لمسی

 -         کاهش طغیان های احساسی

 -         الگوهای گفتاری آرام تر و مشخص تر

 -         کاهش افکار و اندیشه های قالبی و تکرار شونده افزایش افکار خلاقانه

 -         افزایش قدرت تحمل برای تغییر حرکت

 -         کاهش بیش فعالی و ؟؟

 -         افزایش سطوح توجه و تمرکز

 -         کاهش اضطراب

 -         مهارتهای اجتماعی بهتر  و ارتباطات بیشتر

 -         داشتن آرامش و ثبات بهتر

 -         افزایش آگاهی از احساسات و تفکراتشان

 

نوروفیربک : یک ابزار قدرتمند درمانی برای افراد اتیسمی است و کیفیت زندگی افراد اتیسمی و خانواده شان را بهبود میدهد و نه تنها عملکرد سطح قشر مغز را بهبود می بخشد  بلکه خود کنترلی را هم یاری می گیرند. این وسیله هیچ عوارض جانبی طولانی مدت ندارد و نتایج ماندگاری را به دنبال دارد. با ادغام نوروفیربک با یک رویکرد بیوسایکولوژیکی کامل افراد اتیستکی بهترین شانس پیشرفت در بد عملکردی هایشان را دارند. همچنین ما اغلب مراجعین را تشویق می کنیم که چگونگی ادغام موارد متابولیکی ،‌تغذیه ای را با نوروفیربک را تجربه کنند به منظور این که مغزشان در بهترین وضعیت ممکن جهت یادگیری قرار گیرد.

 به عنوان مثال یک پسر 6 ساله بسیار بیش فعال با گفتار خیلی محدود : از زمان شروع نوروفیربک اولین چیزی که مادرش عنوان کرد این بود که او خیلی پُروف شده بود اگر چه اکثر گفتارش در ابتدا غیر قابل فهم بود و یا کلمات خیلی محدودی داشت. از زمانیکه آموزشها افزایش یافت او بیشتر آرام شده بود. او می توانست برای مدت طولانی تری بنشیند. او در شرایط بیشتر حرف می زد و نسبت به اتفاقاتی که در اطرافش رخ می داد واکنش نشان می داد. معلم او هم اذعان داشت که خیلی عالی در مدرسه کارهایش را انجام می داد و یادگیری و توجه بهتری را نشان میداد.

 مادر یکی دیگر از افراد اتیستک می گوید که بعد از استفاده از نوروفیربک پسرش آرامتر و اجتماعی تر شده است و با دیگران تعامل برقرار می کند و کارهایی را انجام می دهد که او هیچ وقت فکر نمی کرد پسرش بتواند.

 یک پسر بچه8  ساله در یک مدرسه خصوصی بعد از یک سال استفاده از نوروفیربک تغییرات زیر گزارش شده است:

 

-         اقدامات پزشکی نصف شده است

 -         او خیلی زیاد ایده هایش را بیان می کند و سوالهایی را می پرسد

 -         گفتارش به مراتب قابل فهم تر شده است و گفتارش آرامتر و اضح تر شده است. طغیان احساساتش ملایمتر و خفیف تر شده است.

 -         او از ما می خواهد که در آغوش بگیریمش و خودش لمس کردن را آغاز میکند.

 -         تعامل و کنترل حرکتی درشت اش را افزایش داده است.

 -         اعمال  تغییراتی در محیط زندگی اش را راحت تر تحمل کرده است

 -         اخلاقش بهتر و با ثبات بیشتری شده است.

 در تحقیقی که در سال 2006 از کاربرد نوروفیربک انجام شد نشان داده شد که 40% از علایم اتیستیکی کاهش می یابد و عملکرد بین مغز رفتار افراد بهبود می یابد.

کارشناس گفتاردرمانی : الهام مختاری