پزشکان نمی دانند که علت اوتیسم چیست، اما معتقدند که ژن‌ها بیشترین نقش را در تولد کودکان اوتیسم دارند.


همچنین، در موراد نادر پزشکان می گویند که چنانچه مادر در هنگام بارداری در معرض مواد شیمیایی خاصی قرار گرفته باشد، ممکن است نوزاد با مشکلات مادرزادی متولد شود. اما پزشکان نمی توانند در طول بارداری مادر متوجه شوند که آیا کودک اوتیسم دارد یا نه.

مرکز جامع توانبخشی یکی از اولین مراکز توانبخشی است که مداخلات کاردرمانی و گفتاردرمانی را در کودکان مبتلا به اوتیسم آغاز کرد. در صورت تمایل می توانید با ما همراه شوید

02188242410

نوبت   اینترنتی


با وجود اینکه نمی‌توانید از داشتن کودکی با اختلال اوتیسم جلوگیری کنید، ولی می‌توانید با انجام این تغییرات در شیوه زندگی، شانس خود را برای داشتن کودک سالم افزایش دهید:

* شیوه زندگی سالمی داشته باشید: چک آپ های پزشکی منظم داشته باشید، وعده های غذایی متعادل خورده و ورزش کنید. 
* اطمینان حاصل کنید که مراقبت های دوران بارداری خوبی داشته و تمامی ویتامین ها و مکمل های توصیه شده را مصرف می کنید.
* در دوران بارداری از مصرف خودسرانه دارو پرهیز کنید: قبل از مصرف هر گونه دارویی از پزشک خود در مورد آن سوال کنید. خصوصا این موضوع در مورد مصرف برخی از داروهای ضد تشنج اهمیت دارد.
* از مصرف هر گونه مشروبات الکلی دوری کنید: هنگامی که باردار هستید به نوشیدن هر نوع نوشیدنی الکلی «نه» بگویید.
* برای هر گونه بیماری و مشکلات سلامتی به وجود آمده به دنبال درمان باشید: چنانچه بیماری سلیاک یا فنیل کتونوری (PKU) برای شما تشخیص داده شده است، توصیه های پزشک خود را برای درمان و تحت کنترل نگه داشتن آن دنبال کنید.
* واکسن برنید: قبل از بارداری حتما واکسن سرخک آلمانی (سرخچه) را بزنید. زیرا بر اساس برخی از مطالعات، احتمال دارد برخی از عفونت ها با ایجاد اوتیسم مرتبط باشند.

 

از مقاله زیر حتما دیدن فرمایید:

نقش کاردرمانی در اوتیسم