گفتاردرمانی بلوار کشاورز

با توجه به سابقه و موقعیت جغرافیایی بلوار کشاورز لازم است که بسیاری از خدمات درمانی در این محله ارايه شود. در همین راستا یکی از مهم‌ترین مراکز درمانی، گفتاردرمانی در بلوار کشاورز است که با توجه به نیازهای جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است. 

بلوار کشاورز یکی از قدیمی‌ترین محله‌های تهران است که در حد فاصل خیابان ولیعصر و بزرگراه چمران بالاتر از میدان انقلاب قرار گرفته است. با توجه به بافت و ساختار این بلوار، می‌توان آن را جزو محل‌های تفریحی و درمانی مهمی به حساب آورد. چرا که علاوه بر مراکز تفریحی زیاد مانند پارک لاله، سینما آفریقا، موزه هنرهای معاصر تهران و موزه فرش ایران بسیاری از بیمارستان‌ها مانند بیمارستان طبی کودکان، بیمارستان امام خمینی، بیمارستان ساسان، بیمارستان پارس و تعداد زیادی مرکز و مجتمع درمانی دیگر در این بلوار جمع شده‌اند. 

اگر به دنبال پیدا کردن بهترین مرکز گفتاردرمانی در بلوار کشاورز هستید با ما همراه باشید. 

راه‌های دسترسی به کلینیک گفتاردرمانی بلوار کشاورز

بلوار کشاورز با توجه به موقعیت مناسب خود از اکثر نقاط تهران به راحتی قابل دسترسی است. همچنین به کمک وسایل حمل و نقل عمومی به راحتی می‌توانید به مرکز توانبخشی ایران واقع در بلوار کشاورز دسترسی پیدا کنید. جهت ساده‌تر شدن دسترسی شما عزیزان سعی می‌کنیم آدرس و راه‌های دسترسی عمومی را به تفکیک برای شما بیان کنیم:

آدرس مرکز توانبخشی ایران: تهران، بلوار کشاورز، تقاطع جمالزاده شمالی، پلاک 414.

شماره تماس: 02188242410

 

شماره تماس:مترو خط 2، ایستگاه ولیعصر، استفاده از یک کورس تاکسی از میدان ولیعصر تا تقاطع جمالزاده.

 

مسیر شماره 2: مترو خط 4، ایستگاه انقلاب، استفاده از یک کورس تاکسی خیابان آزادی تقاطع خیابان جمالزاده تا تقاطع بلوار کشاورز.

مسیر شماره 3: ایستگاه خط واحد اتوبوسرانی بیمارستان امام خمینی.

گفتاردرمانی بلوار کشاورز تهران

گفتاردرمانی بلوار کشاورز یکی از خدماتی است که مرکز جامع توانبخشی ایران به کمک گفتاردرمانگران متخصص خود در اختیار شما مراجعان گرامی قرار می‌دهد. این مرکز با سابقه‌ای طولانی در بلوار کشاورز علاوه بر قدمت بالا، تخصص زیادی هم در زمینه گفتاردرمانی دارد. به موجب این خدمات دیگر نیازی نخواهد بود فاصله زیادی را طی کنید و ساعت‌ها در ترافیک وقتتان تلف شود. بنابراین اگر در محله‌های نزدیک به بلوار کشاورز زندگی می‌کنید به راحتی می‌توانید از خدمات مرکز ما بهره‌مند شوید. در ادامه مهم‌ترین خدماتی که می‌توانیم در اختیار شما قرار دهیم را با هم بررسی خواهیم کرد.

 خدمات گفتاردرمانی بلوار کشاورزی

مهم‌ترین خدمات گفتاردرمانی بلوار کشاورز

گفتاردرمانی در بلوار کشاورز با توجه به نیازهای متنوع افراد، خدمات مختلفی را ارائه می‌کند. هر کدام از این خدمات نیاز به متخصص ویژه‌ای دارند. مجموعه توانبخشی ایران هم به کمک تیم متخصص خود می تواند خدمات زیر را در بلوار کشاورز برای شما فراهم کند:

1- گفتاردرمانی اوتیسم بلوار کشاورز

اوتیسم یکی از اختلالاتی است که با مشکل در گفتار فرد همراه است. افراد مبتلا به این بیماری عموما در زبان بیانی دچار اختلال خواهند شد. به صورتی که استدلال و نتیجه گیری آن‌ها تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. همچنین حافظه و توجه و تمرکز آن‌ها مختل خواهد شد. در کل این مشکلات باعث خواهد شد که افراد دارای اوتیسم نتوانند به خوبی با سایر افراد ارتباط برقرار کنند. گفتاردرمانی اوتیسم تلاش می‌کند از ساده‌ترین اجزای حرف زدن گرفته تا ارتباطات پیچیده را در افراد بهبود ببخشد. در این راه از روش‌های درمانی مختلف مانند بازی درمانی و روش‌های آموزشی مانند روش ABA استفاده خواهند کرد.

2- گفتاردرمانی لکنت زبان در بلوار کشاورز

لکنت زبان اختلالی است که درمان آن تا حد بسیار زیادی به گفتاردرمانی وابسته است. در واقع می‌توان گفت بدون گفتاردرمانی امید زیادی به درمان لکنت زبان وجود ندارد. در لکنت فرد ممکن است در بیان یک حرف یا بخش از یک کلمه به مشکل بخورد و نتواند آن را به آسانی بیان کند. در این حالت فرد ممکن است یک بخش از حرف‌های خود را به صورت مکرر تکرار کند تا بتواند کلمه را ادا کند. گفتاردرمانی به کمک تکنیک‌های آرام سازی خود در کنار تمرینات تقویتی و تکنیک‌های تنفسی می‌تواند تا حد زیادی لکنت را کاهش دهد. کلینیک درمان لکنت ما می‌تواند در درمان افرادی که در حوزه بلوار کشاورز زندگی می‌کند نقش آفرینی کند. 

3- گفتاردرمانی فلج مغزی در بلوار کشاورز

افراد دارای فلج مغزی هم ممکن است از اختلالات گفتاری رنج ببرند. در این افراد آبریزش دهان و همچنین اختلالات بلع دور از ذهن نیست. گفتاردرمانی فلج مغزی تلاش خواهد کرد که ناتوانی‌های گفتاری افراد را رفع کند. مخصوصا که اختلالات عصبی و عضله‌ای در این افراد به گونه‌ای است که در انجام بسیاری از فعالیت‌های خود با محدودیت روبرو هستند. گفتاردرمانی فلج مغزی واقع در بلوار کشاورز می‌تواند به طیف گسترده‌ای از افراد خدمات ارائه دهد.  

4- گفتاردرمانی اختلالات یادگیری در بلوار کشاورز

گفتاردرمانی در اختلال یادگیری نقش بسیار موثری داشته و می‌تواند روی آموزش، بهبود حافظه، توجه و تمرکز، اختلالات نوشتاری و همچنین اختلال قرینه نویسی و وارونه نویسی تاثیر مثبت داشته باشد. اختلالات یادگیری می‌تواند روند مدرسه رفتن و پیشرفت تحصیلی فرد را مختل کند. علاوه بر آن می‌تواند توانایی ادا کردن حروف و کلمات را هم تحت تاثیر قرار داده و ارتباطات فرد را با مشکل مواجه سازد. گفتاردرمانی اختلال یادگیری در بلوار کشاورز تلاش می‌کند امکان دستیابی ساده‌تر به درمان را برای افراد بیشتری فراهم کند. 

5- گفتاردرمانی سندروم داون در بلوار کشاورز

کودکان سندروم داون هم جزو افرادی هستند که می‌توانند از خدمت گفتاردرمانی استفاده کنند. این افراد عموما در یادگیری مهارت‌ها و مشکل دارند. همچنین در برخی از موارد ممکن است به خاطر اندازه زبان در خوردن غذا یا بلع دچار اشکال شوند. گفتاردرمانی در سندروم داون تلاش می‌کند این کودکان را به سطح کودکان عادی برساند. مخصوصا در حوزه ارتباط گیری و انتقال مفاهیم مختلف این تلاش بیشتر برجسته خواهد شد. 

6-  گفتاردرمانی آفازی در بلوار کشاورز

آفازی عبارت است ناتوانی نسبی یا کامل فرد در استفاده از زبان. دلیل این اتفاق می‌تواند سکته مغزی، ضربه مغزی یا آسیب‌های عصب شناختی باشد. آفازی حالت‌های متفاوتی دارد. برای نمونه در آفازی بروکا فرد نمی‌تواند گفتار خود را کنترل کند. بنابراین ممکن است برخی از کلمات را چند بار تکرار نماید. اما در آفازی ورنیکه محتوای کلام فرد هماهنگی و انسجام کامل را ندارد و ممکن است از کلمات یا عبارت‌های فاقد معنا استفاده کند. درمان آفازی تا حد زیادی به گفتاردرمانی وابسته است. 

7- گفتاردرمانی سکته مغزی در بلوار کشاورز

بسیاری از کلینیک‌های گفتاردرمانی خدمات خود را در حوزه کودکان ارائه می‌کنند. اما خدمات کلینیک جامع توانبخشی ایران واقع در بلوار کشاورز محدود به کودکان نبود و گفتاردرمانی بزرگسالان را هم در اختیار همشهریان گرامی قرار می‌دهد. سکته مغزی هم از آن بیماری‌هایی است که می‌تواند علایم گسترده‌ای در بر داشته باشد. برای نمونه ممکن است فرد دچار آفازی شود یا به علت اختلال در عضلات دهان نتواند کلمات را به خوبی بیان کند. گفتاردرمانی روی هر دو جنبه ذهنی و جسمی فرد مبتلا به سکته مغزی کار خواهد کرد. 

گفتاردرمانی بلوار کشاورز یکی از خدمات کلینیک جامع توانبخشی ایران است که آماده خدمت رسانی به افراد با اختلالات مختلف می‌باشد. برای دریافت مشاوره می‌توانید با شماره زیر در تماس باشید. همچنین جهت دریافت نوبت اینترنتی می‌توانید دکمه دریافت نوبت را لمس کنید:

02188242410

نوبت   اینترنتی

 

بخش‌های مختلف گفتاردرمانی ایران

بخش‌های مختلف گفتاردرمانی ایران 

یک کلینیک جامع گفتاردرمانی از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است. هر کدام از این بخش‌ها با توجه به نیازهای خاص و برای افراد خاصی به وجود آمده‌اند. مهم‌ترین بخش‌های گفتاردرمانی بلوار کشاورز شامل موارد زیر است:

1- گفتاردرمانی کودکان

گفتاردرمانی کودکان اولین و مهم‌ترین بخش گفتاردرمانی ایران واقع در بلوار کشاورز است. عمده افرادی که در گفتار خود دچار اختلال خواهند شد سن کمی دارند. بنابراین نیاز است که به صورت تخصصی روی این موضوع کار شود. همچنین هر چه زمان شروع درمان سن کودک کمتر باشد، به احتمال زیاد درمان بهتر جواب خواهد داد.

2- گفتاردرمانی بزرگسالان

برخلاف تصور بسیاری از افراد اختلالات گفتاری ممکن است در بزرگسالان هم بروز پیدا کند. حتی اختلالاتی مانند لکنت مختص کودکان نیست و در هر سنی امکان پیدایش آن وجود دارد. گفتاردرمانی بزرگسالان در سکته مغزی، ضربه مغزی، پارکینسون، آلزایمر و بسیاری دیگر از بیماری‌ها کاربرد خواهد داشت. ما در بخش گفتاردرمانی بزرگسالان کلینیک جامع توانبخشی ایران واقع در بلوار کشاورز همواره در تلاش هستیم تا بهترین خدمات را به همشهریان گرامی ارائه کنیم. 

3- بازی درمانی 

هر کلینیک گفتاردرمانی بدون شک به بخش بازی درمانی نیاز دارد. بازی درمانی در تلاش است تا تمرینات گفتاردرمانی را در قالبی سرگرم کننده و هیجان انگیز به کودکان ارائه دهد. این موضوع باعث خواهد شد که مخالفت کودک با درمان کاهش پیدا کند. در نتیجه میزان بازدهی درمان بالاتر خواهد رفت. ما در مجموعه توانبخشی ایران مجهزترین بخش بازی درمانی و گفتاردرمانی بلوار کشاورز را در اختیار شما قرار خواهیم داد. 

4- نوروفیدبک

نوروفیدبک هم یکی دیگر از بخش‌های بسیار مهم گفتاردرمانی است که کمک گرفتن از آن هم در بزرگسالان و هم درکودکان می‌تواند نتایج شگفت‌انگیزی به دنبال داشته باشد. نوروفیدبک به کمک بازخوردهایی که به فرد ارائه می‌کند، می‌تواند در بهبود وضعیت کودک موثر باشد. این بازخوردهای ممکن است صوتی یا تصویری باشند و فرد را به انجام دادن کار خاصی تشویق کنند. 

گفتاردرمانی در منزل بلوار کشاورز

گفتاردرمانی در منزل بلوار کشاورز

در برخی از موارد به دلیل سختی در جابجایی فرد ترجیح می‌دهد خدمات درمانی را در منزل دریافت کند. از این منظر گفتاردرمانی در منزل بلوار کشاورز برای کسانی که در این منطقه زندگی می‌کنند به راحتی در دسترس است. دریافت خدمات درمانی در منزل باعث می‌شود که زمان کمتری نسبت به کلینیک صرف شود. از طرفی دیگر بسیاری از افراد در محیط خانه راحت‌تر هستند و پاسخ دهی آن‌ها به درمان بالاتر است. 

اگر مایل به دریافت خدمات گفتاردرمانی در منزل در محدوده بلوار کشاورز هستید می‌توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

02188242410

گفتاردرمانی آنلاین در بلوار کشاورز

گفتاردرمانی آنلاین در بلوار کشاورز

در برخی از موارد می‌توان تمرینات درمانی را به صورت آنلاین و از راه دور مدیریت کرد. همانند گفتاردرمانی در منزل، گفتاردرمانی آنلاین برای کسانی که امکان تردد زیاد را ندارند، بسیار مفید است. همچنین می‌تواند در کاهش آلودگی هوا و هزینه‌های درمانی فرد نقش موثری داشته باشد. مرکز توانبخشی ایران به عنوان معتبرترین موسسه کاردرمانی و گفتاردرمانی آنلاین تهران آماده ارائه خدمات گفتاردرمانی آنلاین در بلوار کشاورز به شما همشهریان گرامی است. 

 سایر مراکز درمانی بلوار کشاورز

بسیاری از مراکز درمانی در نزدیکی بلوار کشاورز قرار گرفته‌اند. دلیل آن هم به موقعیت جغرافیایی این بلوار مرتبط است که تقریبا در مرکز شهر تهران واقع شده است. دسترسی به مراکز مختلف کمک خواهد کرد که بتوانید از چند متخصص مختلف برای درمان کودک خود نظر بخواهید. مهم‌ترین مراکز درمانی موجود در بلوار کشاورز به شرح زیر است:

1- مرکز کاردرمانی در بلوار کشاورز

مرکز جامع توانبخشی ایران علاوه بر خدمات گفتاردرمانی، خدمات کاردرمانی را فراهم کرده است. در این مرکز علاوه بر کاردرمانی کودکان می‌توانید از خدمات کاردرمانی بزرگسالان هم برخوردار شوید. همچنین سعی کرده‌ایم پوششی سراسری برای انواع بیماری  که کاردرمانی ذهنی و جسمی می‌توانند به درمان‌ آن کمک کنند، فراهم کنیم. 

2- مرکز طبی کودکان

مرکز طبی کودکان را در واقع می‌توان قدیمی‌ترین بیمارستان کودکان دانست که در اواخر دهه 30 و اوایل دهه 40 شمسی در انتهای بلوار کشاورز به بهره‌برداری رسید. این مرکز دارای بخش‌های متنوعی مانند بخش‌های بستری،‌ بخش‌های تشخیصی و پاراکلینیک، بخش‌های مراقبت ویژه و درمانگاه‌های تخصصی و فوق تخصصی است. هر کدام از این بخش‌ها خود می‌توانند خدماتی تخصصی را در اختیار کاربران قرار دهند. 

آدرس: تهران، انتهای بلوار کشاورز، خیابان دکتر محمد قریب، جنب بیمارستان امام خمینی (ره)، پلاک ۶۲، مرکز طبی کودکان.

شماره تماس: 02161479

3- بیمارستان امام خمینی

بیمارستان امام خمینی در مجاورت مرکز طبی کودکان قرار دارد. این مرکز خدمات متنوع‌تری را به کاربران خود ارائه می‌کند. چرا که علاوه بر بیماری‌های کودکان، بیماری‌های بزرگسالان را هم تحت پوشش قرار می‌دهد. کلینیک‌های متنوع این بیمارستان تا حد زیادی می‌توانند انواع بیماری را پوشش دهند. همچنین کلینیک تخصصی استاد یلدا متعلق به این مجموعه است که می‌تواند درمان‌های تکمیلی را در اختیار کاربران گرامی قرار دهد. 

آدرس: تهران، انتهای بلوار کشاورز خیابان دکتر قریب، مجتمع بیمارستان امام خمینی(ره).

شماره تماس: 02161190

4- سایر بیمارستان‌های بلوار کشاورز

بلوار کشاورز به عنوان یکی از مهم‌ترین خیابان‌های تهران علاوه بر کلینیک‌های خصوصی تعداد زیادی بیمارستان را در خود جای داده است. هر کدام از این بیمارستان‌ها خدمات مختلفی را ارائه می‌کنند و در صدد هستند تا مشکلات بخشی از جامعه را کاهش دهند. در ادامه آدرس مهم‌ترین بیمارستان‌های خیابان کشاورز را مشاهده می‌کنید:

  1. بیمارستان ساسان

حوزه فعالیت: خدمت رسانی به آسیب دیدگان جنگ تحمیلی

آدرس: تهران، میدان ولیعصر، بلوار کشاورز، بعد از چهار راه فلسطین، شماره ۴۳.

شماره تماس: 02188962170

  1. بیمارستان آریا

آدرس: تهران، بلوار کشاورز، تقاطع وصال شیرازی.

شماره تماس: 02145310

  1.  بیمارستان یاس سپید

آدرس: تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب کوچه یکم.

شماره تماس: 02188995766

  1. بیمارستان پارس 

آدرس: تهران، بلوار کشاورز، پلاک 67.

شماره تماس: 02188960052

 

محله‌‌های نزدیک به بلوار کشاورز

بلوار کشاورز محله‌ای است که امکان دسترسی آسان به آن از چندین محله دیگر به راحتی فراهم است. از این منظر بسیاری از کسانی که در محله‌های نزدیک به این خیابان زندگی می‌کنند به راحتی می‌توانند از خدمات مرکز ما استفاده کنند. ساکنین محله‌های میدان انقلاب، میدان ولیعصر، خیابان کارگر جنوبی و شمالی، امیر آباد، محله جمشیدیه، سازمان آب، طرشت، تهران‌سر، نواب، میدان جهاد، میدان فاطمیه، خیابان توحید، جمالزاده، اسکندری، وصال شیرازی، ولیعصر، آذربایجان، دامپزشکی، سلسبیل، جمهوری، میدان حر، میدان پاستور، میدان قزوین و خلاصه همه ساکنین تهران به راحتی می‌توانند از خدمات مرکز گفتاردرمانی بلوار کشاورز نهایت استفاده را ببرند. 

 

لینک‌های مرتبط:

کلینیک گفتاردرمانی در تهران

کلینیک گفتاردرمانی شهر ری

بهترین کلینیک گفتاردرمانی نارمک

کلینیک گفتاردرمانی نازی آباد

کلینیک گفتاردرمانی پاسداران

کلینیک گفتاردرمانی شهرآرا

کلینیک گفتاردرمانی مرزداران

کلینیک گفتاردرمانی در تهرانسر

بهترین کاردرمانی پیروزی

مراکز کاردرمانی شهر ری

کلینیک کاردرمانی در نارمک

1000 کاراکتر باقیمانده